Sunday 10 April 2016

Here I Am!

Salam alaik. Fuhh lamanya tak menulis. Last tulis 2013. 3 tahun  berlalu. Tentu banyak kisah kan? Entah sejak menyambung pelajaran di universiti. Dah grad dah pun. Alhamdulillah Diploma Mikrobiologi konvo pada tahun 2015 lebih tepat, November. Umur pun dah makin tua.

Reflect back, apa yang aku dah buat kat dunia ni? Selama 23 tahun hidup!
Macam-macam orang aku jumpa. Dan sangat bersyukur di pertemukan dengan mereka pasti ada hikmahnya. Baru baca kisah Maryam anak syurga, maaf dah habis sekotak tisu.
Walaupun belum berkahwin dan belum ada anak! Of coz lah.. tapi cara penceritaan sanaagat ahh syahdu yelah from heart goes to heart.
Rupanya ibu Maryam sebaya aku.

Back to my first intention of writing this post, well for the sake of updating i guess.
Sebab selama 3 tahun aku menghilang ni, aku tends to menulis berdasarkan emosi.
NO! A big NO that's not the sole goal to write a blog.
Pentingnya pada penyampaian tasawwur Islam itu sendiri.
Kerana dakwah bukan pilihan

Jadi aku memilih utk tidak menulis utk 3 tahun kerana yelah blog bukan diari.
Aneh. Fasa 3 tahun yang aku lalui itu sebenarnya fasa struggle. Struggle yang amat sangat dari segenap sudut. Yelah tercampak sedikit jauh drpd famili. Dan buat pertama kalinya keluar dari bumi ideal. Bumi tu sangat indah dan aku rindu. Memang ideal, tak sangka aku pernah menjadi penghuni sementara bumi itu. Alhamdullilah.

I'm now pursuing my study in Biomolecular Science. Yes a lot of new people.
Macam bila reflek balik kenapa post ni wujud? yeah for the sake of updating je (itupun kalau ada orang baca)

And i've been following these people yang tidak jemu menulis! Mantap (y) Aku mahu seperti mereka.

Kerana aku sedar, menulis adalah senjata.

Okey. so that's it (sedang berfikir ke arah mana hala tuju blog ini)

Till then. Ila Liqa.
Gambar konvo, diploma. Alhamdulillah :)

No comments:

Post a Comment